Veelgestelde vragen

Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?

De verzendkosten van je bestelling hangen af van het opgegeven leveradres en de producten die je besteld. Maar, geen zorgen. Je ontvangt gratis verzending op je bestelling van €150,- euro of meer.


Wat gebeurd er nadat ik bestel?

Zodra je bestelling is geplaatst ontvang je hier een bevestiging van op de mail. Wij gaan vervolgens direct aan de slag met het inpakken van je bestelling. Gemiddeld versturen we je bestelling binnen 2 werkdagen. Mocht het toch langer duren, houden we je hier altijd van op de hoogte via de mail.


Ontvang ik een Track & Trace code?

Voor veel van onze producten bieden we Track & Trace aan. Hiermee volg je jouw bestelling eenvoudig tot aan de voordeur. Helaas kunnen we Track & Trace nog niet voor al onze producten aanbieden. Mochten er vertragingen zijn in de verzending van je bestelling, houden we je hier echter altijd van op de hoogte.


Kan ik een geplaatste bestelling nog wijzigen?

Wil je na het plaatsen van een bestelling toch nog wat wijzigen? Dit kan alleen als jouw bestelling het magazijn nog niet heeft verlaten. Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice zodat we kunnen kijken of we de wijziging voor je kunnen doorvoeren.

Via welke betaalmethoden kan ik betalen?

Bij BloomJoy bieden we je graag voldoende keuze in de manier waarop je voor je bestelling kunt betalen. Al onze betaalopties zijn volledig veilig en vinden dan ook plaats in een beveiligde omgeving. Onderstaand een opsomming van de beschikbare betaalmethoden:

  • iDeal
    De populairste betaalmethode in Nederland. Betaal snel, veilig en eenvoudig voor je bestelling in je eigen bankomgeving.
  • Creditcard
    Betalen met je creditcard (Maestro of Visa) is ook geen probleem. Binnen onze beveiligde betaalomgeving betaal je eenvoudig met je creditcard.
  • Klara (Achteraf betalen)
    Met Klarna bestel je jouw producten en betaal je later. Wel zo makkelijk als je nog op je salaris wacht, of gewoon nog even wil wachten tot je het geld overmaakt. Selecteer simpelweg de Klarna betaalmethode tijdens het afrekenen van je bestelling om gebruik te maken van deze optie.
  • Bankoverschrijving
    Met een bankoverschrijving maak je na het plaatsen van je bestelling zelf het geld over naar onze rekening. We vragen je het bedrag binnen 7 dagen over te maken onder vermelding van je ordernummer. We hebben dit nodig om je bestelling aan je betaling te koppelen. Als je betaling na 7 dagen na bestelling nog niet bij ons binnen is, wordt je bestelling automatisch geannuleerd.

    Onze bankgegevens:
    Bank: Knab Bank
    Rekeninghouder: BloomJoy
    IBAN: 000
    BIC: 000

Is mijn betaling veilig? Welke garantie is hier op?

Veiligheid is voor ons een belangrijk aspect in de online verkoop van onze producten. Om je betalingen zo veilig mogelijk te laten verlopen, werken we samen met Mollie betaalprovider. Mollie is een van de grootste Nederlandse aanbieders van betaalmethoden en garandeert veilige betalingen voor al onze betaalmethoden.


Mijn betaling werd geweigerd of is mislukt. Wat nu?

Helaas kan er altijd wat mis gaan tijdens het plaatsen van je bestelling. Neem bij problemen altijd contact op met onze klantenservice. Ze helpen je graag met het doorzetten van je bestelling of het eventueel oplossen van problemen die zich voordoen met je betaling.


Hoe en wanneer wordt ik terugbetaald?

Wanneer je een product naar ons hebt teruggestuurd als retour, maken we je geld binnen 7 dagen na ontvangst van je retour over op de door jouw opgegeven rekening. Het is hierbij belangrijk dat je product onbeschadigd en in de originele verpakking wordt teruggestuurd. Lees meer over het terugsturen van een retour onder de kop 'Retourneren' op deze pagina.

Hoe zie ik de status van mijn bestelling?

Vrijwel alle bestellingen verlaten binnen 2 dagen het magazijn op weg naar jouw leveradres. In de gevallen dat je bestelling is vertraagd brengen we je hiervan op de hoogte.

Als je tijdens het bestellen van je producten een account hebt aangemaakt, kun je de status van je bestelling ook eenvoudig controleren in je accountomgeving.

Veel van onze producten worden tijdens verzending voorzien van een Track & Trace code. Hiermee houdt je de zending eenvoudig in de gaten.

Kan ik een bestelling afhalen?

Helaas bieden we momenteel geen mogelijkheden onze producten op een fysieke locatie af te halen. We leveren al onze producten echter binnen een aantal werkdagen bij je thuis, dus lang zul je nooit hoeven wachten.


Kan ik een specifieke leverdag opgeven?

Het is momenteel niet mogelijk om specifieke leverdagen of tijden te selecteren tijdens het plaatsen van je bestelling. We leveren onze producten met verschillende levermaatschappijen. Veel van deze partijen bieden de optie een nieuwe afspraak in te plannen of een pakket bij de buren te laten bezorgen.

Niet goed, geld terug garantie

Bij BloomJoy kun je jouw bestelde producten binnen 14 dagen altijd terugsturen om je aankoopbedrag terug te ontvangen. De reden maakt ons hierbij niet uit. Als jij niet tevreden bent, zijn wij dat ook niet en nemen we het product graag terug.


Hoe retour ik een artikel?

Ben je toch niet tevreden met je bestelde product(en)? Dan kun je deze eenvoudig naar ons retourneren om je aankoopbedrag terug te krijgen.

Je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten van je retour. Voor het aanmelden van een retour doorloop je de onderstaande stappen:

  • Stuur een e-mail naar contact@bloomjoy.nl met de reden van retour en vermelding van je ordernummer. Stuur hierbij ook altijd een foto van het product in je bezit om te laten zien dat het product onbeschadigd aan ons wordt teruggestuurd.
  • Laat ons weten wat de gewenste afhandeling is. Bijvoorbeeld een alternatief artikel of een terugbetaling.
  • Jouw retouraanvraag wordt vervolgens in ons systeem geactiveerd en we sturen je een bevestiging van je retouraanvraag.
  • Na bevestiging van je retouraanvraag kun je het onbeschadigde en ongebruikte product in originele verpakking naar ons terugsturen. Retourzendingen stuur je naar het volgende adres:

    Herengracht 104-A. 1015BS, Amsterdam, Nederland
  • Nadat we je retour hebben ontvangen sturen we je een bevestigingsmail. We storten je geld vervolgens terug op dezelfde rekening waarmee de bestelling is geplaatst binnen 7 dagen na ontvangst van je retour.


Incomplete order of beschadigd product?

Hoewel we er alles aan doen om je bestelling in de best mogelijke staat bij je thuis te krijgen, kan er tijdens het inpakken of verzenden altijd iets gebeuren.

Als je een beschadigd of incompleet product hebt ontvangen vragen we je direct contact op te nemen via contact@bloomjoy.nl. Vermeld hierbij de schade of het missende component. Maak in het geval van schade direct na ontvangst ook foto's van hoe het product is ontvangen.

Onze klantenservice ondersteund je verder in het vervangen van je product, het toesturen van het missende onderdeel of het in retour nemen van je bestelling.